“De bestemming”

“Oh ik kan maar niet bevatten
Waar en waarom ik hier ben
Zoekend naar een antwoord
Op een vraag die niemand kent
Oh ik wil dit spel best spelen
Maar hoe moet dat
Als ik niet weet wat het doel is
Moet ik dan blind geloven
Dat het zo z’n reden heeft
Dat geen mens mij kan vertellen
Waarom ik dit leven leef
En dat alles hier dus neerkomt
Op vertrouwen
En dat ik net dat gevoel mis”

Marco Borsato – De Bestemming

Tessa-troubled waters

Ik heb het een hele dag al zo moeilijk. Ik ben zo aan het ploeteren dat ik maar meer en meer naar beneden dring. Ik voel me hier niet geholpen, verloren en achtergelaten.

Ik heb twee dagen moeten zagen om uit de onthaalfase te gaan en nu richting de oriënteringsfase. Je krijgt dan meer therapieën, maar ik bezie het helaas meestal als bezigheidstherapie. Ik mis de gesprekken met de nodige confrontatie en steun. Ik mis het mezelf in vraag stellen en mezelf dingen bijleren. Meer dan ooit breng ik de hele dag in bed door en ik krijg paniek, angst, onwetendheid, hartkloppingen en de drang naar vluchten. Als dit zo blijft duren, hou ik dit voor geen meter meer vol. Het is zo frustrerend dat het laatste stukje moed en gedrevenheid ook hier wordt weggepeuzeld. Ik sta er alleen voor, en meer dan ooit heb ik hier last van. Ik ondervind weer mijn angst, mijn depressie komt meer terug naar boven. Ik voel me belachelijk slecht.

Ik lijk meer dan eens te verdrinken en dit keer is er geen reddingsboei meer, zelfs geen drijvend stukje hout om boven te houden.

Ik verdrink…

L

Plaats een reactie